Робота в МАН


ТЕЗИ
Назва роботи: «Створення електронного довідника «Сузір’я. Еволюція зір»
Виконавець: Горбачова Ганна Олегівна, учениця 11 класу
Відділення  МАН:  Голопристанське районне наукове товариство учнів
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів, 11 клас
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Інтенсивний розвиток інформаційних і комунікаційних технологій сприяють широкому використанню електронних засобів у всіх сферах життя людини, насамперед, у освітній галузі. Перспективним напрямком у навчанні, його доступності, індивідуалізації є створення учнями навчальних електронних засобів.
При проведенні даного дослідження було розглянуто концепцію створення електронного довідника. До недоліків традиційних засобів навчання віднесено: неможливість зміни без перевидання, складність їх пристосування до індивідуалізації навчання кожного учня. Відповідно, перевагами електронних довідників є можливість багаторазової зміни і тиражування без великих матеріальних затрат, можливість настроювання для окремих користувачів.
В ході даної наукової роботи було розроблено електронний довідник “Сузір’я. Еволюція зір”. Засіб навчання являє собою сукупність 3D-сторінок, розроблених у середовищах MS Word  та 3D PageFlip Professional.  Його перегляд можливий у вікні будь-якого браузера; за потреби можна створити exe файл. Користуватися середовищем просто завдяки інтуїтивному інтерфейсу.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення розробленого середовища, а саме:
1.   добір цікавого навчального матеріалу про інші сузір’я;
2.   вдосконалення вмісту засобу;
3. створення внутрішньої пошукової системи;

4. включення до довідника відео контенту.
Фрагмент роботи у форматі Word: https://drive.google.com/open?id=0B1dwasAxDjzQblBmUHRBUzFxNzQ
ТЕЗИ
Назва роботи: «Моделювання фізичних процесів»
Виконавець: Подлєсна Олександра Сергіївна, учениця 10 класу
Відділення  МАН:  Голопристанське районне наукове товариство учнів
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Фізика – наука експериментальна. Спостереження і дослідження є джерелом знань про природу фізичних явищ. Нові інформаційні технології широко  застосовуються у фізиці. Дослідження в області фізики часто вимагають оригінального програмного забезпечення. Це ставить перед дослідником задачі не тільки суто фізичного плану, йому часто густо доводиться розроблювати ексклюзивне програмне забезпечення, як для керування експериментом, так і для обробки його результатів. Комп’ютерне моделювання є важливим компонентом  вивчення фізики. Тому впровадження в процес прикладів, що ілюструють моделі простих фізичних процесів є актуальною задачею.
В ході даного наукової роботи було написано декілька програм для моделювання фізичних процесів. Розроблені програмні коди можна використовувати при вивчення тем з фізики: «Вільне падіння», «Звукові хвилі», «Рух штучних супутників», «Теплове розширення твердих тіл», з астрономії: «Закони руху планет».
Ми плануємо створити моделі, що зображують прямолінійний, рівноприскорений рух; рух тіла, кинутого під кутом до горизонту, заломлення та відбивання променів; дослідження будови атома.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення:
1.   Ми плануємо створювати комп’ютерні моделі у середовищі Delphi.
2.  Розширити бібліотеку програм-фізичних моделей.
Текст роботи у форматі PDF: https://drive.google.com/open?id=0B1dwasAxDjzQUE1LT3hES0tTQWc
ТЕЗИ
Назва роботи: «Створення електронного підручника з астрономії»
Виконавець: Кармазін Юрій Сергійович, учень 10 класу
Відділення  МАН:  Голопристанська  районна  ланка  МАН
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Інтенсивний розвиток інформаційних і комунікаційних технологій сприяють широкому використанню мультимедіа у всіх сферах життя людини. Насамперед, у освітній галузі. Перспективним напрямком у навчанні, його доступності, індивідуалізації є створення учнями навчальних електронних посібників.
При проведенні даного дослідження було розглянуто концепцію створення електронного підручника. До недоліків традиційних підручників віднесено: неможливість зміни без перевидання, практична неможливість  їх пристосування до індивідуалізації навчання кожного учня. Відповідно, перевагами електронних підручників є можливість багаторазової зміни і тиражування без великих матеріальних затрат, можливість настроювання для окремих користувачів.
В ході даного наукової роботи було розроблено електронний підручник “Астрономія”. Підручник являє собою HTML-документ, розроблений у середовищах Hefs та Notepad++. Його перегляд можливий у вікні будь-якого браузера. У використанні підручник є надзвичайно простим завдяки інтуїтивному інтерфейсу.
Електронний підручник містить фрейм-зміст, навігаційне меню з підсередовищами, вікно-фрейм для перегляду змісту окремих сторінок підручника. Підручник можна використовувати як для вивчення астрономії у 11 класі.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення розробленого електронного підручника, а саме:
1.   добір навчального матеріалу з урахуванням різного рівня підготовки учнів;
2.  можливість перевірки засвоєння навчального матеріалу шляхом тестування;
3.   вдосконалення змісту допоміжних середовищ підручника.
Текст роботи у форматі PDF: https://drive.google.com/open?id=0B1dwasAxDjzQYnJIU0Y2LTdGcXc
ТЕЗИ
Назва роботи: «Саморобний прилад для дослідження руху тіла, кинутого під кутом до горизонту»
Виконавець: Брага Віталій Сергійович, учень 11 класу
Відділення  МАН:  Голопристанське районне наукове товариство учнів
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Фізика – наука експериментальна. Спостереження і досліди є джерелом знань про природу фізичних явищ.
Для виконання більшості фізичних дослідів у нашій школі використовується стандартне устаткування, якого не вистачає для роботи навіть одного учня. Особливо гострою ця проблема стала в даний час, коли школи майже не забезпечуються новим обладнанням, а старе обладнання поступово виходить з ладу. Тому ми зосередили свою увагу на проблемі  створення нових саморобних приладів.
Використання саморобних фізичних приладів на уроках дозволить внести суттєві зміни в процес вивчення фізики. Виготовлення приладів самими учнями сприятиме подоланню самої великої «хвороби» навчання – його абстрактності, «коли знання існують самі по собі, а життя йде саме по собі».
В ході даного наукової роботи було сконструйовано прилад для вивчення руху тіла, кинутого під кутом до горизонту, розроблено ряд дослідів на основі даного приладу, які може виконати як вчитель, так і учень під час вивчення теми «Рух тіл під дією сили тяжіння» у 10 класі. За допомогою створеного приладу вчитель має змогу розв’язувати задачі-демонстрації якісного та кількісного характеру.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення:
1.   Ми плануємо сконструювати прилади для демонстрацій під час вивчення розділів «Електричне поле» та «Оптика».
2.  Описати ряд демонстрацій та дослідів, які можна виконати за допомогою саморобних приладів.
Текст роботи у форматі PDF: https://drive.google.com/open?id=0B1dwasAxDjzQWVZyX1I4bGxkVk0


ТЕЗИ
Назва роботи: «Саморобний прилад: електрифікований плакат «Молекулярна модель газу»
Виконавець: Брага Віталій Сергійович, учень 11 класу
Відділення  МАН:  Голопристанське районне наукове товариство учнів
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів, 11 клас
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Фізика – наука експериментальна. Спостереження і досліди є джерелом знань про природу фізичних явищ.
Для виконання більшості фізичних дослідів у нашій школі використовується стандартне устаткування, якого не вистачає для роботи навіть одного учня. Особливо гострою ця проблема стала в даний час, коли школи майже не забезпечуються новим обладнанням, а старе обладнання поступово виходить з ладу. Тому ми зосередили свою увагу на проблемі  створення нових саморобних приладів.
Використання саморобних фізичних приладів на уроках дозволить внести суттєві зміни в процес вивчення фізики. Виготовлення приладів самими учнями сприятиме подоланню самої великої «хвороби» навчання – його абстрактності, «коли знання існують самі по собі, а життя йде саме по собі».
В ході даного наукової роботи було сконструйовано прилад для демонстрації зміни тиску від зміни об’єму та густини, розроблено ряд демонстрацій на основі даного приладу, які може виконати як вчитель, так і учень під час вивчення теми «Ідеальний газ. Основне рівняння МКТ» у 10 класі та «Закон Паскаля» у 8 класі.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення:
1.   Ми плануємо сконструювати прилади для демонстрацій під час вивчення розділів «Електричне поле» та «Оптика».
2.  Описати ряд демонстрацій та дослідів, які можна виконати за допомогою саморобних приладів.
Текст роботи у форматі PDF: https://drive.google.com/open?id=0B1dwasAxDjzQYmYxTHFKRDJfd00

ТЕЗИ
Назва роботи: «Створення електронного навчального середовища «Інформатика, 5 клас»
Виконавець: Панова Катерина Олександрівна, учениця 11 класу
Відділення  МАН:  Голопристанське районне наукове товариство учнів
Навчальний заклад, клас: Бехтерська ЗОШ І-ІІІ ступенів, 11 клас
Науковий керівник: Буряк Олена Володимирівна, вчитель фізики та інформатики.
Інтенсивний розвиток інформаційних і комунікаційних технологій сприяють широкому використанню електронних засобів у всіх сферах життя людини. Насамперед, у освітній галузі. Перспективним напрямком у навчанні, його доступності, індивідуалізації є створення учнями навчальних електронних середовищ.
При проведенні даного дослідження було розглянуто концепцію створення електронного середовища. До недоліків традиційних засобів навчання віднесено: неможливість зміни без перевидання, складність їх пристосування до індивідуалізації навчання кожного учня. Відповідно, перевагами електронних освітніх середовищ є можливість багаторазової зміни і тиражування без великих матеріальних затрат, можливість настроювання для окремих користувачів.
В ході даної наукової роботи було розроблено електронне середовище “Інформатика”. Засіб навчання являє собою сукупність HTML-документів, розроблених у середовищах Hefs та Notepad++. Його перегляд можливий у вікні будь-якого браузера. Користуватися середовищем просто завдяки інтуїтивному інтерфейсу. Електронне середовище містить фрейм-зміст, навігаційне меню з підсередовищами, вікно-фрейм для перегляду змісту окремих пунктів середовищ.
Дана наукова робота передбачає подальше вдосконалення розробленого середовища, а саме:
1.   добір навчального матеріалу з урахуванням різного рівня підготовки учнів;
2.   вдосконалення вмісту підсередовищ засобу;
3. створення внутрішньої пошукової системи.
У наступному році планується створення електронного середовища з інформатики для учнів 6-го класу.
ЗРАЗКИ РЕЦЕНЗІЇ ТА ВІДГУКУ НА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКУ РОБОТУ 

РЕЦЕНЗІЯ
на  наукову  роботу  учениці 11класу  Горбачової Ганни Олегівни  на  тему  «Створення електронного довідника «Сузір’я. Еволюція зір»
 Наукова робота Горбачової Ганни  присвячена вивченню проблеми підготовки, створення, та реалізації новітніх освітніх технологій, зокрема, розробці та впровадженню електронного навчального середовища, що має важливе наукове і практичне значення у час широкого використання комп’ютерів у всіх сферах життя людини.
Слід відмітити, що автор детально опрацював теоретичний матеріал, пов’язаний з темою роботи. Дослідження чітко структуроване: поділяється на дві частини, кожна з яких підпорядкована одній меті: створення оптимальної структури комп’ютерного середовища, яка б максимально задовольняла потреби як учня, так і вчителя.
У вступі обґрунтовується вибір теми, визначається об’єкт, предмет, мета і завдання роботи. Перший теоретичний розділ розкриває поняття «електронний навчальний довідник», його особливості, вимоги та принципи створення.
У другому розділі описані етапи та інструментарій створення електронного навчального довідника  «Сузір’я. Еволюція зір», його структуру та зміст, переваги та недоліки.
В науковій роботі продемонстровано глибокий комплексний підхід до розробки програмно-педагогічного засобу,  про що свідчить зміст створеного ученицею навчального середовища. Роботу  написано  грамотно,  цікаво. Обсяг  бібліографічного  апарату  достатній. Мета  досягнута.  Відповідає всім вимогам, що пред’являються до наукових робіт учнів – членів МАН України, заслуговує високої оцінки і може бути рекомендована до захисту.

Директор школи:                                                               Мірзаханов О. А.
Рецензент:                                                                          Копцевич Н.М.,  вчитель                             
                                                                                             математики, спеціаліст
                                                                                             вищої категорії

ВІДГУК
на  науково-практичну  роботу  учениці 11 класу 
Горбачової Ганни Олегівни
 на  тему «Створення електронного довідника «Сузір’я. Еволюція зір»
Сплеск інтересу до електронних засобів навчання, спричинений, з одного боку, природнім прагненням перебувати у контексті сучасних тенденцій в інформатизації навчально-виховного процесу, а з іншого – проблемами недостатнього і запізнілого фінансування процесу підготовки та друку підручників. Тому дана тема роботи є актуальною з точки зору своєчасності та практичної значущості.
Автором оброблена та проаналізована значна кількість матеріалу, інтернет-ресурсу з теми дослідження. На високому рівні проведена практична робота зі створення електронного довідника «Сузір’я. Еволюція зір». Простежується кропітка робота у підготовці та реалізації освітнього середовища.
Ученицею повністю розкрита тема дослідницької роботи, досягнуті поставлені завдання, використано достовірний науковий матеріал, зроблені обґрунтовані висновки.
Загальне враження від роботи позитивне. Вона актуальна та якісна, але потребує подальшого вдосконалення: доповнення інтерактивними компонентами, створення внутрішньої пошукової системи,  онлайнових посилань та довідкової служби.
В перспективі на майбутнє робота над удосконаленням та розширенням електронного освітнього середовища може бути продовжена.




             Науковий керівник:                                                      О.В. Буряк

Немає коментарів:

Дописати коментар

Для вчителів!!! Prometheus - масові безкоштовні курси

«Prometheus» – громадський проект масових відкритих онлайн-курсів (МВОК). У співпраці з викладачами кращих ВНЗ України створюються та розмі...