Проект "Наша перемога - у єдності"

ВСТУП
«Не запитуйте країну, що вона може
 зробити для вас.
Запитайте, що ви можете зробити для своєї країни»
Д.Ф. Кеннеді
Усвідомлення дітьми того, що великі справи починаються із маленьких вчинків (посадженого дерева, допомоги ближньому), призводить не лише до конкретних дій, але й до набуття позитивного досвіду громадської співучасті.
Залучення учнів до допомоги воїнам АТО  має стати для них першим знайомством із елементами громадянського суспільства, а перші позитивні результати переконають їх у тому, що навіть невелика суспільна група свідомих громадян може реально та практично реалізовувати свій патріотичний потенціал, змінюючи на краще стан справ малої та великої Батьківщини.
Сучасна ситуація в Україні характеризується політичною, економічною нестабільністю, зниженням рівня життя більшості населення,а головне – створенням в країні ситуації війни з боку Росії. Саме в цей час волонтерська діяльність стала масовим явищем і є такою, що дозволяє говорити про неї як про суспільне явище та як про важливу складову діяльності недержавних соціальних служб.
Допомога військовим АТО – це той напрямок роботи волонтерів та суспільства в цілому, який допомагає робити усе можливе задля того, аби зберегти життя наших солдатів та добровольців, які захищають на Сході територіальну цілісність, а також державну незалежність України. Дуже важливо, аби усі пам’ятали про те, що не варто соромитися своїх маленьких внесків, думаючи, чи будуть вони доречними та чи зможуть хоч трішки змінити ситуацію. Саме завдяки невеличким внескам небайдужих людей нерідко вдається задовольняти суттєві потреби українського війська. Тому відродження волонтерського руху є актуальною проблемою сьогодення.
Саме тому учнівський колектив Бехтерської школи розробив проект «Наша перемога у єдності».
Головна мета проекту полягає в тому, щоб через реалізацію системного і цілеспрямованого комплексу заходів, сприяти вихованню патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати і цивілізовано відстоювати свої громадянські права та виконувати обов’язки, бути конкурентоспроможним, успішно реалізовуватися в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, носій української національної культури.
Працюючи над проектом, школярі одночасно є безпосередніми учасниками становлення громадянського суспільства в Україні. Процес успішної реалізації проекту передбачає об’єднання спільних зусиль учнів, вчителів, класних керівників, шкільної адміністрації, органів місцевого самоврядування, громадськості, що спрямовані на вирішення важливих проблем сьогодення.

Партнери: громада села Бехтери, сільський будинок культури, фермери та представники торгівельної сфери села, громадська організація «Жінки та матері воїнів АТО».

Цільова аудиторія проекту:  лідери учнівського самоврядування, учні, педагогічний та обслуговуючий персонал Бехтерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів; батьки учнів.

Мета проекту:
-         надання допомоги нашим воякам-патріотам, які змушені постійно перебувати в бойовій готовності, воювати в холоді, важких умовах, відстоюючи незалежність і безпеку України;
-         налагодження партнерських зв'язків між школою та громадською організацією «Жінки та матері воїнів АТО» Бехтерської сільської ради;
-         формування всебічно розвиненої особистості, що своїми вчинками будуватиме, створюватиме, відроджуватиме заради України;
-         виховання почуття обов'язку перед Батьківщиною.

Завдання проекту:
-         надання всебічної допомоги воїнам АТО;
-         налагодження партнерських зв’язків у системі «Школа – громадська організація – військові частини, де служать односельці»;
-         формування духовних цінностей українського патріота: національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ:


Етапи
Зміст діяльності учнів
Функції вчителя, класного керівника, педагога-організатора
І
Підготовка до проектування. Визначення теми, мети, завдань проекту

Жовтень 2016 р.
Обговорення проблеми активізації волонтерства серед учнівської молоді та громади села.
Організація фотовиставки «Будні воїнів АТО».
Анкетування учнів.
Прийняття колективного рішення щодо визначення мети і завдань проекту.
§   Заява задуму.
§   Удосконалення знань про метод проектів.
§   Мотивація учнів до проектної діяльності з даної проблеми.
§   Допомога учням у постановці мети і завдань.
§   Обробка результатів анкетування учнів.
ІІ
Планування проекту
Жовтень-листопад 2016 р.
1. Вироблення плану дій:
§  Створення координаційної групи загону волонтерів з числа учнів, вчителів та членів батьківського комітету, вибір способів збирання інформації про воїнів АТО, вибір методів аналізу інформації,
§    вибір форми презентації результатів,
§    розподіл завдань між членами проекту.
§   Висунення пропозицій, ідей.
§   Корекція плану та завдань.
§   Організація роботи учнів.

ІІІ
Власне проект
(листопад
2016 р. – жовтень 2017 року)
§  Оповіщення жителів с. Бехтери, організації про час, місце відправки допомоги воїнам АТО ;
§  Налагодження постійного зв’язку з військовими частинами, де несуть службу односельці.
§   Збір художньої літератури для воїнів АТО.
§  Організація зустрічей з учасниками АТО.

Акції та конкурси:
§  Конкурс осіннього букету та квіткової композиції «Ярій, душе моя…», присвячений загиблим в АТО воїнам.
§  Акція «Простягни руку допомоги».
§  Акція «Зігрій частинкою душі»: виготовлення поробок, оберегів, малюнків, написання віршів та листів для учасників АТО.
§  Акція «Замість квітів до Дня вчителя – допомога пораненим в АТО»
§  «Допоможи воїну»
§   «Новорічні подарунки для воїнів»
§  Акція «Відмовся від салюту – допоможи солдату».
§  Акція «Влаштуємо свято Великодня для наших героїв» (16 квітня)
§  Замість  букету вчителю – подарунок воїну (Свято останнього дзвоника);
Тематичні лінійки та виховні заходи:
§  До Дня пам’яті Небесної сотні;
§  Дня Прапору;
§  Вшанування подій Майдану та Революції Гідності;
§  День захисника Вітчизни (14 жовтня)
§  День Соборності України.

§  Розподіл села на зони оповіщення.
§  Забезпечення практичної частини інформаційним супроводом через індивідуальне спілкування.
§  Попередня зустріч з волонтерами від с.Бехтери
§  Консультації, допомога жителям села у виготовленні домашніх консервацій ,
допомога у сортуванні продуктів харчування, одягу.
§  Консультації щодо виготовлення стінгазет, написання листів, листівок.

ІV
Результати проекту -
лютий 2017 року (І етап)
жовтень 2017 року (ІІ етап)
1. Створення демонстраційного стенду «Це ми можемо!».
2. Дослідження громадської думки про і доцільність здійсненого проекту.
3. Узагальнення та аналіз роботи за проектом.
4. Поширення результатів проекту в засобах масової інформації.
5. Підготовлено проект «Герої мого села»
6.Звіт про роботу на загальношкільних батьківських зборах та зборах громадян села.
7.Звернення до сільської ради, щодо вирішення проблем, що знаходяться поза компетенцією колективу школи.
§  Аналіз дослідження громадської думки.
§  Допомога учням у складанні звернення.
V
Оформлення матеріалів

1. Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів.
2. Виготовлення наочного матеріалу (відеофільм).
3. Підготовка презентації проекту.

§  Консультування.
§  Корекція.
§  Забезпечення комп’ютерною технікою.

Презентація
Показ результатів проекту у формі усного звіту з демонстрацією матеріалів.
§  Підготовка учнів до звіту.
VІІ
Постпроект
§    залучення більшої кількості учасників для співпраці,
§    створення мережі напрямків волонтерського руху в районі,
§    обмін інформацією, досвідом,
§    постійна допомога людям, які постраждали під час окупації,
§    наповнення сторінки «Новини АТО» на шкільному сайті



Досягнуті  результати:
1.     Учнями написано сотні листів та малюнків.
2.     Виготовлено сотні оберегів.
3.     Налагоджена співпраця з батьками та місцевим самоврядуванням.
4.     Налагоджена співпраця з волонтерами  Голопристанського району та військовими частинами, де несуть службу односельці.
5.     Зібрано матеріали для написання нарису про захисників України – випускників школи.
6.     Про реалізацію проекту висвітлені матеріали у місцевій газеті «Вісник».
7.     Зібрано та передано до військових частин: 40 пар теплих шкарпеток, 10 пачок макаронних виробів, 8 кг цукру, 8 пачок чаю, 3 пачки кави, 25 шт туалетного мила, 5 шт зубної пасти, зубних щіток – 3 шт, 2 пачки туалетного паперу, 4 пачки одноразових станків, 5 кг цукерок та 5 кг печива.

Соціальне значення та післядія проекту:

Даний проект є справді соціально важливим. Нехай поки що на рівні села, школи чи класу, але він ДІЄ! Нам приємно, що нашім однолітки не бояться говорити про свої патріотичні погляди, цікавляться життям українського народу, вільно висловлюють свої думки на папері. А проекти такої спрямованості, як наш, спонукають замислитися: «А що саме Я можу зробити для своєї країни?» Та найголовніше, своїм проектом ми показали, що Україна потребує кожного з нас, ми потрібні своїй державі та народові. І саме нам, молоді, будувати майбутнє України!


Підпроект "Герої мого села" - автор: Бучаста Віолетта, учениця 7-А класу (робота отримала ІІІ місце у районі)



Немає коментарів:

Дописати коментар

Для вчителів!!! Prometheus - масові безкоштовні курси

«Prometheus» – громадський проект масових відкритих онлайн-курсів (МВОК). У співпраці з викладачами кращих ВНЗ України створюються та розмі...