Конкурс "Учитель року"









  • Презентація "Майстер-клас вчителя"



  • Показовий урок ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2017" "Кодування і декодування інформації" (завантажити)
  • Презентація до показового уроку ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2017" (завантажити)
  • Презентація до показового уроку І етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2017"




  • Урок 

  • Дата: 29.11.2016
    Тема уроку: Пошук файлів і папок на комп’ютері
    Мета: Ознайомити учнів з алгоритмом пошуку даних у комп’ютері, з різними критеріями пошуку та зі спеціальними символами, що використовують для пошуку даних, формувати навички учнів здійснювати пошук даних, розвивати світогляд учнів, увагу, кмітливість, комунікативні навички; виховувати цікавість до предмета та дбайливе ставлення до комп’ютерної  техніки.
    Тип уроку: формування нових знань та вмінь.
    Предметні компетенції учня на уроці
    Основні поняття
    Основні знання
    Основні вміння
    Вікно програми Провідник
    Помічник із пошуку
    Знає алгоритм пошуку даних у комп’ютері, перелік ознак, за якими можна здійснювати пошук
    Уміє здійснювати пошук даних за різними ознаками, використання спеціальних символів для пошуку
    Ребус
    1.                Організаційний етап та мотивація навчання
    Форма навчання: фронтальна
    Метод навчання: гра
    Дії вчителя: привітання, налаштування учнів на робочий лад і позитивний емоційний настрій на уроці.
    Прийом «Термометр»
    Визначте свій настрій. Оберіть той термометр, який відповідає вашому настроєві: синій – якщо у вас поганий настрій, зелений – ви ще не налаштовані на роботу, помаранчевий термометр – ваше самопочуття більш-менш гарне та червоний колір – ви позитивно налаштовані на роботу на уроці.

    Увести валюту.
    Розминка «Анаграми»
    Перестав букви так, щоб отримати слова, пов’язані з комп’ютером та інформатикою.
    ФОРІНАЯЦІМ – інформація
    АНДІ – дані
    ОТ’БЄК – об’єкт
    ЕКСТТ – текст
    МИУЗКА – музика
    ІЕВДО – відео
    ЙЛФА - файл

    Гра «Віднови пару»
    Встанови відповідність між типами даних та розширенням файлу.

    А) Текстові дані                                               1) .txt
    Б) Звукові дані                                                  2) .mp3
    В) Відео                                                             3) .avi
    Г) Графічні дані                                                4) .jpg

    Гра «Фігури»
    Наприклад, учитель пропонує пограти у гру. Для цього він пропонує парам учнів і пропонує їм завдання:
    1. Хто знайде серед запропонованих об’єктів (на парті розкладено паперові геометричні фігури) усі, що мають рівні сторони (квадрати, ромби, рівносторонні трикутники, п’ятикутники, зірки та ін.)?
    2. Хто знайде всі об’єкти, у яких кутів менше від чотирьох (трикутники, коло, овали)?
    3. Хто знайде всі об’єкти, у яких кутів більше від чотирьох (трикутники, коло, овали)?
    4. Хто знайде всі многокутники?
    5. Хто знайде фігури у яких немає кутів?

    Питання до учнів:
    Який процес ми здійснювали?
    Давайте уявимо, що об’єкти – це файли, тому тема нашого уроку «Пошук файлів та папок на комп’ютері».
    Чи потрібні користувачеві навички пошуку даних у комп’ютері?
    Задачі нашого уроку:
    -         Дізнатися для чого використовують систему пошуку файлів та папок;
    -         Як створюються шаблони для пошуку групи файлів;
    -         Як вказати умови для пошуку файлів та папок.

    2.     Пояснення нового матеріалу
    Форма навчання: фронтальна
    Метод навчання: демонстрація
    Дії вчителя: пояснює та демонструє пошук даних за різними критеріями.

    Ефективний пошук файлів залежить від декількох складових:

    Для організації пошуку необхідно:
    1)    Визначити об’єкт пошуку.
    2)    обрати один із інструментів пошуку;
    3)    У полі пошуку вказати ім’я об’єкту пошуку та параметри пошуку.
    Зазначаючи ім’я шуканого файла у відповідному рядку введення, несуттєві або невідомі символи часто замінюють символами «*»та «?». За допомогою * можна замінити довільну кількість символів; за допомогою ? – один символ.  Використовуючи такі символи можна створити шаблони імен файлів, щоб знаходити групи відповідних файлів. Наприклад, шаблон Практична* забезпечить пошук усіх файлів і папок, ім’я яких починається словом Практична.

    3.     Фізхвилинка
    Вихідне положення – сидячи на стільці.
    1. Витягнути руки і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. Розслабити пальці та зігнути їх.
    2. Сидячи на стільці, піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу. Розслабити.
    3. Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, потім розслабитися.
    А) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером
    Гра «Правильно-неправильно!»
    Так чи ні відповідай,
    Сигнальну картку піднімай.
    Зачитуються віршовані рядки, які відповідають певному правилу поведінки у комп’ютерному кабінеті, а учні піднімають сигнальні картки: зелену – так, червону – ні.
    1.     У клас комп’ютерний, спітнілі, ми вбігаємо щосили. -
    2.     Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! +
    3.     За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти. -
    4.     А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! +
    5.     Від екрана ти відсядь…Сантиметрів п’ятдесят! +
    6.     Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! +
    7.     Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво. -
    8.     В електронний храм науки сміло входь! Лиш вимий руки! +
    9.     Голова болить моя, потерплю годину я!-

    4.     Первинне закріплення навчального матеріалу
    Форма навчання: фронтальна
    Метод навчання: виконання практичних завдань.
    Дії вчителя: повторює правила безпеки, пояснює зміст завдань.
    Робота з підручником:
    с. 86 Вправа 1 та Вправа 2

    Зорова фізкультхвилинка
    Вчитель зачитує алгоритм виконання релаксації.
    1. Заплющили очі. Розплющили очі. Робимо рухи як крила метелика, ніби метелик змахує крильцями.
    2. Розплющили очі. Малюємо очима колобка.
    3. Подивитися вгору – вниз, вправо – вліво.
    4. Знову заплющили оченята, відкрили. Нумо далі працювати.
    5.     Закріплення вмінь та навичок
    Форма навчання: фронтальна
    Метод навчання: гра
    Дії вчителя: пропоную вам гру-квест, пояснюю правила гри, допомагаю у виконанні завдань, підбиваю підсумки та організовую аналіз виконання завдань.
    Підготовка до уроку:
    На кожному комп’ютері зберігаються три файли:
    ·        Текстовий файл (назва файлу – «Це перше завдання до квесту». Зміст файлу: літера «Й» та зміст наступного завдання: «Знайти файл із розширенням bmp, що створений 28.11.2016 р.»).
    ·        Графічний файл (назва файлу – будь-яка. Зміст файлу: малюнок та текстовий напис з таким завданням: «Знайти файл з розширенням ppt, назва якого містить два текстових символи”.
    ·        Файл мультимедійної презентації (назва файлу повинна складатися з двох символів. Зміст  файлу: на титульному слайді літера «З»).
    Зміст гри: учитель оголошує перше завдання про пошук файлу, а учні його знаходять, у змісті файлу читають наступне завдання і знову здійснюють пошук файлу. Після того як всю інформацію зібрано, учні аналізують отриману інформацію і розгадують ребус.

    Відповідь:  (знайти)
    Опис завдань:
    Завдання 1. Знайти файл, що створений за допомогою програми «Блокнот» і містить у назві слово «квест» (назва файлу – «Це перше завдання до квесту». Передбачається, що учні повинні задати пошук “*квест*.txt”).
    Завдання 2. Знайти файл з розширенням bmp, що створений 28.11.2016 р. Передбачається, що учні повинні задати пошук «*.bmp» та вказати діапазон дат для пошуку.
    Завдання 3. Знайти файл з розширенням ppt, назва якого містить два текстових символи. (Передбачається, що учні повинні задати пошук «??.ppt»).

    6.     Підсумок уроку
    Запитання для повторення:
    1.     Система пошуку файлів використовується для ...
    2.     При створенні шаблону імен файлів символ ? означає ...
    3.     При створенні шаблону імен файлів символ * означає...
    4.     Інструмент пошуку, за допомогою якого можна знайти файл лише у межах певної папки, міститься у ...
    5.     Інструменти пошуку в операційній системі містяться у ...

    — Молодці, ви всі добре впоралися із завданням. Що нового ви дізнались на уроці? Що вам сподобалось найбільше? Чи мали ви труднощі при виконанні завдань? Чи змінився ваш настрій після уроку?
    Рефлексія. У кожного з вас на столі є термометри. Позначте термометр відповідно до вашого настрою після уроку, а саме: задоволення – на уроці було все зрозуміло, все сподобалося; байдужість – деякі моменти на уроці були незрозумілими, але було цікаво; незадоволення – багато на уроці було незрозумілого, урок не сподобався. Учні залишають їх на столі вчителя.
    7. Виставлення оцінок за урок:
    Урок добіг кінця. Діти, протягом уроку деякі учні працювали плідно. І отримали такі оцінки.....

    8.     Домашнє завдання
    Опрацювати пункт 12. Підготуватися до практичної роботи №4.
    Дякую за ваші знання. Мені було приємно з вами працювати.
    Додаткові матеріали до уроку

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Для вчителів!!! Prometheus - масові безкоштовні курси

    «Prometheus» – громадський проект масових відкритих онлайн-курсів (МВОК). У співпраці з викладачами кращих ВНЗ України створюються та розмі...